- Utfört: 2019
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Projekt: Renovering av ett badrum om 5 kvm med vitt kakel och klinker i mörkbrunt, vägghängd WC, elburen golvvärme samt infälld förvaring vid spegel. Blandaren vid tvättställ infälld i väggen.
Vi hjälpte Frida och Andreas att renovera sitt badrum på Kungsholmen
I våras köpte Frida och hennes sambo en lägenhet på Kungsholmen i Stockholm. Lägenheten var i behov av en uppfräschning, och särskilt badrummet – som kändes trångt, opraktiskt och rejält daterat – blev snabbt en prioritet att göra om.
För Frida och Andreas var det första gången de anlitade hantverkare, vilket gjorde upplevelsen både spännande och lite nervös.
"Det här med att renovera badrum är ju lite läskigt, man har hört så många skräckhistorier… Jag och min sambo är väldigt ohändiga och kan väldigt lite själva om att renovera, och det är mycket pengar det handlar om, så man är ju smått orolig."
Hur det såg ut innan projektet påbörjades...


Kommunikation som skapar trygghet
Eftersom badrumsrenoveringar är en process med många steg, regler och tekniska moment, vet vi på M5 Bygg hur viktigt det är att skapa trygghet från start. Därför hade vi en gemensam WhatsApp-grupp där alla inblandade kunde kommunicera och dela information.
"Vi fick väldigt mycket och bra information där. Vi kunde följa vad som hände och kände att vi var med hela tiden. Det var jätteskönt – att man kände att man hade viss kontroll."
Flexibilitet och rådgivning längs vägen
Paret hade en planlösning klar från början, men under projektets gång visade det sig att vissa idéer inte fungerade utifrån branschregler och Säker Vatten.
"David var jätteduktig på att komma med nya förslag. Det uppskattade vi verkligen – han var lyhörd och hittade lösningar som blev ännu bättre."
Resultatet av renoveringen:









Resultatet – ett badrum att trivas i
Att skapa badrum där estetik möter funktion, samtidigt som vi följer alla gällande regler, är något vi har lång erfarenhet av. I det här projektet blev slutresultatet precis så bra som vi hoppades – och ännu viktigare: kunden var nöjd.
"Vi är jättenöjda. Det blev superbra och det är väldigt fint."